Το αυτοκίνητο όπως ξέρουμε δεν εφευρέθηκε σε έστω και μία ημέρα από έναν ενιαίο εφευρέτη.
Η ιστορία του αυτοκινήτου απεικονίζει μια εξέλιξη που πραγματοποιήθηκε παγκοσμίως. Υπολογίζεται ότι πάνω από 100.000 διπλώματα ευρεσιτεχνίας δημιούργησαν το σύγχρονο αυτοκίνητο.Εντούτοις, μπορούμε να δείξουμε τα πολλά firsts που εμφανίστηκαν κατά μήκος του τρόπου. Αρχίζοντας από τα πρώτα θεωρητικά σχέδια για ένα μηχανοκίνητο όχημα που ήταν καταρτισμένο και από το Leonardo Da Vinci και από το Isaac Newton.Οι πρώτοι κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο ήταν γάλλοι: Panhard & Levassor (1889) και Peugeot (1891). Από τον κατασκευαστή αυτοκινήτων σημαίνουμε τους οικοδόμους των ολόκληρων μηχανοκίνητων οχημάτων για την πώληση και όχι μόνο τους εφευρέτες μηχανών που πειραματίστηκαν με το σχέδιο αυτοκινήτων για να εξετάσουν τις μηχανές τους Οι Daimler και Benz άρχισαν ως τελευταία πρίν γίνονται πλήρεις κατασκευαστές αυτοκινήτων και έκαναν τα πρόωρα χρήματά τους με τη χορήγηση αδειών των διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας τους και την πώληση των μηχανών τους στους κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Αν θα μπορούσαμε με κάποιον τρόπο να χωρίσουμε χρονολογικά αλλά και τεχνολογικά την ιστορία του αυτοκινήτου, αυτό θα γινόταν σε τέσσερις περιόδους: Την εποχή των αυτοκινήτων με κίνηση λόγω του ατμού, την εποχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα πρώτα βενζινοκίνητα και τέλος τα εκσυγχρονισμένα αυτοκίνητα που αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο ποσοστό των ενεργών αυτοκινήτων στις μέρες μας. Παράλληλα όμως με την τεχνολογική ανάπτυξη και ανάλυση, σωστό θα ήταν να αναφερθούμε και στα ανθρώπινα δυστυχύματα και στα περιβαλλοντικά αλλά και κυκλοφοριακά προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί με την γέννεση αυτής της εφεύρεσης... Ο άνθρωπος μπορεί να βρήκε έναν τρόπο για γρήγορες μεταφορές, αλλά έχει να λύσει πολλά περισσότερα που γεννήθηκαν μετά από αυτό. Για αυτόν τον λόγο, οι σύγχρονες εταιρίες δαπανούν πολλά λεφτά του προϋπολογισμού τους για αύξηση της ασφάλειας των αυτοκινήτων, μείωση των ριπογόνων αερίων στην εξάτμιση και μείωση του όγκου του αυτοκινήτου...